"Коли розумні і чесні люди діють спільно, бовдури і шахраї відступають."
Шарль Піно Дюкло
 
 
 

Модель 7. СМК модель власної сервісної компанії на базі приватно-громадського партнерства

Докладно проблема описана у моделі 3.

Нагадаємо суть проблем, це:

  • Складності, які виникають із самим створенням ОСББ,
  • Проблеми організації самостійного господарювання в рамках одного окремо взятого будинку.

Спосіб вирішення полягає у створенні ОСББ одразу в кількох будинках із подальшим створенням сервісної компанії. Ця компанія дозволяє розподілити фінансовий тягар, пов’язаний із наймом управлінця, двірників, інших робітників, на мешканців декількох будинків.

Це все не так вже і елементарно, але з нами Ваш шлях буде значно легшим.

Спочатку надається допомога з одночасного створення ОСББ у декількох сусідніх будинках, а потім – локальної сервісної компанії, що обслуговуватиме цю групу ОСББ.

В таких локальних “компаніях-управителях” громада 1-3 будинків може стати співвласником і тому без участі чиновників грати ключову роль і мати можливість:

  • обирати директора, який відчуває свою підзвітність безпосередньо громаді, яку він обслуговує,
  • самостійно визначати перелік та обсяг необхідних послуг.

Важливо, щоб люди були інформовані і приймали за норму надання всіх послуг по ціні, що розрахована як собівартість + 20% прибуток. Тільки такий спосіб може привернути інтерес порядного приватного інвестора. Прозорий прибуток — це єдиний спосіб привернути до себе чесний бізнес, а не хапуг, які пропонують все безкоштовно, а потім оббирають вас до нитки. Це також можливість на базі прибутку забезпечити діяльність громадської спілки, яка контролюватиме якість обслуговування. Активний робітник спілки, який витрачає свій час заради комфорту інших, повинен отримувати компенсацію. Інакше це повернення до “безкоштовного депутата” — основної причини корупції, розвалу країни, що також включає і жалюгідні пенсії для тих, хто за цих безкоштовних депутатів голосує.

Поступове залучення громади і доступ до інформації про собівартість послуг на правах співвласника принесе розуміння вартості послуг, і це дозволить самостійно визначати, які послуги треба надавати і в якому обсязі, наприклад:

  • підмітати чи мити під’їзд, і як часто це робити;
  • поливати клумби, чи ні, і як часто;
  • як регулювати опалення;
  • чи потрібен консьєрж, чи й так люди почувають себе комфортно;
  • чи треба міняти труби, чи чекати повного колапсу системи.

З іншого боку, центральна компанія СМК перебрала би на себе функції, які маленька дільнична компанія виконувати не в змозі. Наприклад:

  • “Резервний прибиральник” на випадок хвороби або відпустки штатного двірника власної дільничної сервісної компанії (інакше треба утримувати у штаті на одного двірника більше).
  • Організація обслуговування внутрішньобудинкових мереж систем гарячого та холодного водопостачання, опалення та електромереж (утримувати власних електриків та сантехніків у кожному будинку, навіть трьох чи п’яти — це нереально дорого).
  • Організація бухгалтерського обліку (власний бухгалтер на одне підприємство — розкіш, бо один бухгалтер має обслуговувати 3-4 таких компаній).
  • Організація юридичного супроводу.
  • Витребування заборгованості по квартплаті (це реальна і неприємна проблема, скандальні стосунки завжди краще виносити за межі своєї громади).
  • Поточні ремонти (при бажанні мешканців залучити центральнее підприємство).
  • Розробка планів капітальних ремонтів та реконструкцій, направлених на підвищення енергетичної ефективності будинку і пошук фінансування на це.

Тарифи пройшли тільки один етап підвищення із трьох! Виконати такі завдання спроможна тільки велика група дорогих фахівців, утримання яких коштами 3-х чи навіть 50-ти будинків просто неможливе.

Модель СМК — це не тільки реальна допомога у створенні ОСББ, а й вирішення найскладнішого питання — подальшого управління будинком на базі приватногромадського партнерства, що передбачає поєднання інтересів потенційних інвесторів і реальний громадський контроль.