"Коли розумні і чесні люди діють спільно, бовдури і шахраї відступають."
Шарль Піно Дюкло
 
 
 

Модель 5. Створення керуючої компанії окремими мешканцями будинку і обрання її у якості керуючої для 2-3 будинків

Тут задовольняється основоположний принцип: контроль та вплив мешканців на якість послуг. Це забезпечено можливістю зустріти сусіда — засновника “управляючої компанії” у дворі й поскаржитися. Останній дасть “наганяй” директору…

Проблемою стане психологічна неготовність пересічних сусідів до того, що їх сусіди “заробляють” на них кошти (“не біда що у мене корова здохла, біда що у сусіда жива”). Іншими словами, хай краще це робить поганий “жек”, ніж мій сусід на мені буде бізнес робити!

У недалекій перспективі така схема трансформується у

1) необґрунтовані звинувачення ініціативних сусідів в тому, що ті заробляють надто багато;

2) перманентні вимоги робити невиправдано більше.

Результат: сварки й невдоволеність обох сторін. Перша сторона незадоволена “абсолютно всим” і бачитиме в цьому головними винуватцями організаторів процесу. Друга сторона незадоволена тим, що витратила гроші, несе постійні операційні збитки й отримує скарги невдячних сусідів.

Окрім наведених недоліків, укладення угоди із управляючою компанією без створення юридичної особи несе ряд загроз, бо дозволяє мешканцям, які виступають проти, відмовитися від оплати за послуги і оскаржувати такий “саботаж” буде складно через юридичні колізії. А це призведе до гострого дефіциту коштів, необхідних для обслуговування будинку.