"Коли розумні і чесні люди діють спільно, бовдури і шахраї відступають."
Шарль Піно Дюкло
 
 
 

Державна реєстрація ОСББ

Особливості реєстрації ОСББ, передбачені постановою КМУ «Про реалізацію Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» від 11.10.2002 р. № 1521, якою затверджено Порядок держреєстрації ОСББ, наразі не підлягають застосуванню. Цей висновок підтверджується позицією Міністерства юстиції України, викладеній у листі від 21.04.2015 р. № 961/22-15/19.3.

Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців», для проведення держареєстрації ОСББ як юридичної особи вповноваженій установчими зборами особі необхідно подати держреєстратору такі документи:

  • заповнену реєстраційну картку на проведення держреєстрації юридичної особи;
  • примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення про створення ОСББ і затвердження його статуту (протокол установчих зборів);
  • два примірники Статуту ОСББ.

Законодавством не передбачено подання держреєстратору списку співвласників об’єднання. Підтверджувати правовстановлюючими документами наявність права власності на квартири та нежитлові приміщення співвласників під час держреєстрації ОСББ не вимагається. Відповідальність за достовірність відомостей, наведених у поданих документах, покладається на власників житлових (нежитлових) приміщень і заявника.

Указані документи можуть подаватися держреєстратору як особисто чи поштовим відправленням з описом вкладення.

Держреєстратору для проведення держреєстрації забороняється вимагати будь-які додаткові документи.

Зверніть увагу!

Усунено проблему передання будинку з балансу на баланс під час створення ОСББ, яка довго заважала нормальному початку функціонування ОСББ. ОСББ не має потреби приймати власний будинок на баланс і чекати від колишнього балансоутримувача, коли він підпише акт приймання-передачі.

Колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку чи особа, яка здійснювала управління таким будинком до створення об’єднання, після держреєстрації ОСББ протягом 3 місяців має передати ОСББ технічну й іншу передбачену законом документацію на будинок, а також документ, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічний паспорт і плани інженерних мереж. Якщо така документація відсутня, колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку чи особа, яка здійснювала управління таким будинком до створення об’єднання, протягом півроку з дня держреєстрації об’єднання відновлює її за власний рахунок. В разі порушення цієї норми існуватимуть усі правові підстави для їх зобов’язання до цього, у тому числі в судовому порядку.

Олена ТРЕГУБОВА,

юрист, м. Київ